Bodybuilders και αθλητές χρησιμοποιούν συμπλήρωμα ΖΜΑ (Zinc Monomethionine Aspartate), ένα μείγμα από ψευδάργυρο, μαγνήσιο και βιταμίνη Β6 που αναπτύχθηκε από τον Victor Conte. Μελέτες έχουν δείξει ότι αυξάνει την τεστοστερόνη και τα επίπεδα της IGF-1, συμβάλλοντας έτσι στην αύξηση της μυϊκής μάζας και της δύναμης.

Το ZMA, με το συνεργιστικό μείγμα ψευδαργύρου και μαγνησίου, υπολογίζεται να μεγιστοποιεί την απορρόφηση και να σας βοηθά να επουλωθείτε από τις ακαμψίες της προπόνησής σας. Ο ψευδάργυρος έχει μια ζωτική λειτουργία στη ρύθμιση της κυτταρικής ανάπτυξης και της επιδιόρθωσης των ιστών, καθώς και στη διατήρηση ενός ισχυρού ανοσοποιητικού συστήματος. Το μαγνήσιο είναι απαραίτητο για τη διατήρηση της σταθερότητας των ηλεκτρολυτών, τη δημιουργία ενέργειας και την κανονική νευρο-μυϊκή λειτουργία.

Το ΖΜΑ βελτιώνει την αντοχή, την ανάκαμψη και την ανάπτυξη. Αυτή η επιστημονικά σχεδιασμένη φόρμουλα μετάλλων μπορεί ριζικά να βοηθήσει τα φυσιολογικά επίπεδα των αναβολικών ορμονών και της μυϊκής δύναμης, και να ζωντανέψει τη σωματική απόδοση σε καλά εκπαιδευμένους αθλητές.

Γιατί είναι τόσο σημαντικός ο ψευδάργυρος;

Πρόκειται για ένα σημαντικό μέταλλο και ένα αντιοξειδωτικό, και θα πρέπει να το επανακτήσετε από τη σκληρή προπόνηση, αν και η σκληρή προπόνηση και ορισμένες αυστηρές δίαιτες είναι αυτά που συχνά μειώνουν εξ’ αρχής τα επίπεδα ψευδαργύρου αίματος. Δεδομένου ότι ο ψευδάργυρος είναι ένα αντιοξειδωτικό, η απουσία του μπορεί να προκαλέσει συμπτώματα υπερπροπόνησης και αυξημένη ευπάθεια σε κρυολογήματα και γρίπη, καθώς και ενοχλήσεις στην ισορροπία επιπέδων των ορμονών που ενθαρρύνουν τη διεύρυνση των μυών.

Ο ψευδάργυρος είναι ένα συστατικό σε περισσότερα από 100 ένζυμα και διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο στην αναπαραγωγική λειτουργία, στη λειτουργία του ανοσοποιητικού και στη μεταφορά της βιταμίνης Α. Η έλλειψη ψευδαργύρου συνδέεται με μειωμένα επίπεδα τεστοστερόνης και αυξημένα επίπεδα οιστρογόνων.

Οι περισσότεροι bodybuilders γνωρίζουν για τη σημασία του ψευδαργύρου εδώ και καιρό. Δυστυχώς, το σώμα δίνει προτεραιότητα στο ασβέστιο πριν από το ψευδάργυρο και όταν τα δύο πάνε στην κυκλοφορία του αίματος ταυτόχρονα ο ψευδάργυρος δεν απορροφάται. Τα περισσότερα συμπληρώματα περιέχουν ασβέστιο, επειδή είναι το φθηνότερο πράγμα που κρατά τα χάπια και τα καλύμματα μαζί.

Τα συμπληρώματα ZMA χρησιμοποιούν μια διαδικασία που ονομάζεται αποσιδήρωση για την τήξη του ψευδάργυρου, της μεθειονίνης και του ασπαρτικού οξέος μαζί, επομένως το ασβέστιο είναι περιττό. Πανεπιστημιακή έρευνα απέδειξε ότι ο ψευδάργυρος και το μαγνήσιο που περιέχονται στο ZMA απορροφώνται πολύ καλύτερα από ότι άλλα συμπληρώματα. Ένας από τους καλύτερους τρόπους για να ενισχύσετε την απορρόφηση του ψευδαργύρου σε οποιαδήποτε μορφή είναι να τον καταναλώνετε με μεγάλη ποσότητα κρέατος ή πρωτεΐνη ορού γάλακτος.

Το ZMA δεν έχει αναγνωρισμένες παρενέργειες, αλλά πρέπει να λαμβάνεται στις σωστές ποσότητες με τις ακριβείς αναλογίες που χρησιμοποιούνται στις περισσότερες μελέτες – 11mg βιταμίνη Β6, 450mg μαγνήσιο και 30mg ψευδάργυρο.

πηγή: www.totalfitness.gr

ΠΡΟΣΟΧΗ! : Όλα τα παραπάνω έχουν χαρακτήρα καθαρά γενικά ενημερωτικό, δεν αποτελούν -σε καμία περίπτωση- ιατρική διάγνωση και δεν υποκαθιστούν τις ιατρικές οδηγίες ή γνωματεύσεις ή ειδικές συμβουλές. Επιβάλλεται πριν την χρήση οποιουδήποτε συμπληρώματος να συμβουλευτείτε τον προσωπικό σας Ιατρό, διατροφολόγο ή άλλον ειδικό. Διαβάστε για περισσότερα εδώ