Η κοινή λογική λέει ότι για να χάσεις βάρος πρέπει να χρησιμοποιήσεις τις θερμίδες κάνοντας αερόβια άσκηση για κάψιμο του λίπους. Μια μελέτη που δημοσιεύτηκε το 2005 στο “Journal of strength and conditioning research” καταλήγει στο συμπέρασμα ότι μια τυποποιημένη ακολουθία Ηatha Yoga έχει πολύ λίγα καρδιαγγειακά αποτελέσματα και καίει λίγες μόνο θερμίδες. Το ζήτημα όμως με τη YOGA είναι ότι παρόλο που χρειάζεται μεγάλος μυϊκός έλεγχος και δύναμη, ωστόσο δεν είναι αερόβια, συγκριτικά με άλλες μορφές άσκησης όπως το τρέξιμο σύμφωνα με τον Alan Kristal.

Παρόλα αυτά όμως δεν είναι όλες οι μορφές της YOGA ίδιες, όπως ξέρουν και όσοι έχουν παρακολουθήσει hot Yoga , kick butt Yoga. Ένα έντονο είδος YOGA  όπως η ANUSARA μπορεί να σας μεταφέρει στη ζώνη «κάψιμου λίπους» όπως αναφέρει η Dana Edison Santas ιδιοκτήτρια του Radius Yoga, δασκάλα Yoga και  personal trainer. Σύμφωνα με την Edison τα έντονα είδη ΥOGA  μπορούν να βοηθήσουν πολύ – αλλά μόνο μαθητές που πρέπει να χάσουν το πολύ 5 κιλά. Δεν προτείνει τη YOGA για όσους επιθυμούν να χάσουν 10 κιλά και πάνω επειδή μία τέτοια ομάδα δεν θα μπορούσε να ακολουθήσει με ασφάλεια την πρακτική της YOGA με τρόπο που θα ανύψωνε αποτελεσματικά τα επίπεδα της καρδιάς.

Αντί αυτού η Santas προτείνει να ενταχθούν σε ένα πρόγραμμα άσκησης και διατροφής που θα περιλαμβάνει τη YOGA, καρδιοαναπνευστικές και αερόβιες ασκήσεις καθώς και προπόνηση μυϊκής ενδυνάμωσης.

Όσο για αυτούς που έχασαν βάρος κάνοντας μόνο YOGA οι δυνάμεις που ασκούνται πάνω τους είναι ποικίλες. Η YOGA τονώνει τους μύες και τελικά δημιουργεί καύσεις αυξάνοντας τον μεταβολισμό. Σε σύντομο χρονικό διάστημα μπορεί να χάσετε βάρος σε υγρά λόγω της έντονης εφίδρωσης. Μια προπόνηση YOGA με συνέχεια σμιλεύει το σώμα επειδή επιμηκύνει τους μύες και τους  κάνει πιο ευδιάκριτους, σε αντίθεση με την προπόνηση μυϊκής ενδυνάμωσης που δουλεύει μεμονωμένους μύες. Η Santa τέλος υποστηρίζει πως η YOGA βοηθά στη μείωση της κυτταρίτιδας κυρίως στα οπίσθια και στους μηρούς. Βοηθάει στην καλύτερη κυκλοφορία του αίματος και πιστεύεται ότι βοηθά στο να απομακρύνει τις τοξίνες  από το σώμα μας.

Παρόλο που μια συνήθης τάξη YOGA δεν αρκεί από μόνη της να κάψει ικανοποιητικές θερμίδες για την απώλεια βάρους, θα μπορούσε ωστόσο να είναι η αφετηρία ενός προγράμματος άσκησης που θα  πετύχει το συγκεκριμένο στόχο. Ονομάζεται ως «Η Θεωρία των Πυλών».  Η YOGA αποτελεί έναν ασφαλή τρόπο για σωματικά αδρανείς ανθρώπους να ξεκινήσουν να γίνουν δραστήριοι.

Το τελευταίο σύνορο

Τι είναι λοιπόν αυτό που ξεκλειδώνει την πόρτα για την απώλεια βάρους; Δεν είναι η υπερβολική καταβολή προσπαθειών ούτε η επιτυχία της πιο δύσκολης στάσης όπως η Handstand. Είναι απλά η υπομονή και η επιμονή.

Με τη βοήθεια της YOGA  αφήστε τις προσδοκίες σας κατά μέρος και ξεκινήστε από εκεί ακριβώς που είστε. « Ίσως να μην χάσετε βάρος τόσο γρήγορα όσο με τις παραδοσιακές μεθόδους και ίσως τα αποτελέσματα να είναι πιο αργά, όμως θα είναι σταθερά για μια ολόκληρη ζωή γιατί ολόκληρος ο οργανισμός σας θα αλλάξει>>.

Η περίπτωση της Ashley Miller

Μέσω της ειλικρίνειας, της συναισθηματικής υποστήριξης και της YOGA σε σταθερή βάση καθώς και των πρακτικών αυτοσυγκέντρωσης έμαθε πώς να αλλάξει τον παλίο τρόπο σκέψης.

 Αυτό ήταν που έκανε και όλη τη διαφορά στο βάρος της και στη ζωή της. Σήμερα αντιμετωπίζει την πρακτική της YOGA  σαν ένα είδος αφοσίωσής στο πνεύμα της και ευγνωμοσύνης στην αφθονία της  ζωής. «Η απώλεια βάρους υπήρξε μια διαδικασία σωματική, συναισθηματική και πνευματική, με τον καιρό ο εαυτός επουλώνεται» .

Της Γιούλης Ματσαμά, M.Sc.