Είναι αλήθεια πως ένα μεγάλο μέρος του αντρικού πληθυσμού με μεγάλη δυσκολία και αρκετή καχυποψία πλησιάζει μια τάξη Yoga ! Πραγματικά, οι μέθοδοι εναλλακτικής γυμναστικής όπως η Yoga δεν είναι αρκετά διαδεδομένες στο ανδρικό φύλο. Στην πραγματικότητα όμως οι βασικές πρακτικές κι αρχές τους είναι έτσι μελετημένες, ώστε να γυμνάζουν αποτελεσματικά και τα δύο φύλα.

Εξάλλου ακόμη κι οι ίδιοι οι εμπνευστές της YOGA ήταν άνδρες! Η ιστορία της Yoga ξεκινά από άνδρες μοναχούς στην Ινδία και από πολλούς μεγάλους δασκάλους, όπως ο Παραμαχάνσα Γιογκανάντα, ο Iyengar και αποτελούσε μια κατεξοχήν ανδρική δραστηριότητα. Αν και σχετικά πρόσφατα διαδόθηκε στον γυναικείο πληθυσμό, ωστόσο από το δεύτερο μισό του 20ου αιώνα οι Ευρωπαίοι άνδρες στράφηκαν σε πιο δυναμικές μεθόδους φυσικής άσκησης, προτιμώντας τα σπορ και τις πολεμικές τέχνες που θεωρούνται «ανδρικά». Η τάση ωστόσο αυτή έχει αρχίσει να αναστρέφεται από αρκετούς άνδρες οι οποίοι ανακαλύπτουν τη YOGA ως ένα ιδανικό όπλο ενάντια στο άγχος, στην πρόληψη των καρδιοπαθειών, της υπέρτασης και  της κατάθλιψης, ενώ παράλληλα αποτελεί το αντίδοτο στην ακαμψία της καθιστικής ζωής.

Σημαντικά οφέλη που μπορεί να αποκομίσει ένας άντρας από τη Yoga:

– Θ’ αποκτήσει περισσότερη ισορροπία κι ευελιξία

– Θα δυναμώσει τους μυς του, αποφεύγοντας έτσι τους τραυματισμούς με άλλου είδους δραστηριότητές.

– Θα γυμνάσει παράλληλα πολλές διαφορετικές μυϊκές ομάδες

– Θ’ αποκτήσει πιο δυνατό κορμό, αφού η yoga γυμνάζει σε μεγάλο βαθμό τον κορμό του σώματος δυναμώνοντας ακόμη και τους πιο βαθείς μύες

– Θα ενισχύσει την περιοχή της πλάτης και της μέσης, σημεία όπου πολλοί άνδρες αντιμετωπίζουν προβλήματα λόγω της καθιστικής ζωής

– Θα χαλαρώσει και θ’ αποβάλλει πιο εύκολα το καθημερινό στρες

– Θα μάθει να έχει τον έλεγχο των κινήσεών του

– Θα νιώσει περισσότερη ευεξία.

– Θα διατηρήσει εύκολα το βάρος του

– Θα βελτιώσει την καρδιοαγγειακή κι αναπνευστική λειτουργία του οργανισμού του

Της Γιούλης Ματσαμά, M.Sc.