warm-upΓιατί να κάνω προθέρμανση;

Η προθέρμανση είναι ένα πολύ σημαντικό κομμάτι της προπόνησης που πρέπει πάντα να γίνεται πριν την έναρξή της. Σκοπός της είναι να προετοιμάσει τον οργανισμό σου για την επιβάρυνση που θα ακολουθήσει, τόσο σε σωματικό όσο και σε ψυχολογικό επίπεδο.

Ποια είναι η χρησιμότητα της προθέρμανσης;

Η προθέρμανση μειώνει τον κίνδυνο τραυματισμών κατά τη διάρκεια της προπόνησης αλλά και μετά από αυτή. Πριν ξεκινήσεις λοιπόν την προπόνησή σου, θα πρέπει να αφιερώνεις λίγο χρόνο σε κάποιες ασκήσεις προθέρμανσης, ανάλογες με την ένταση και το επίπεδο του προγράμματος που θα ακολουθήσει. Η προθέρμανση θα προετοιμάσει το σώμα σου για τη μετάβαση από τη φυσιολογική κατάσταση στην κατάσταση της προπόνησης.

Η διάρκεια της προθέρμανσης καλό είναι να κυμαίνεται από 10 έως 20 λεπτά (ανάλογα με το είδος της προπόνησης που θα ακολουθήσει) και η έντασή της δεν πρέπει να είναι υψηλή, καθώς σε αυτή την περίπτωση θα κουραστείς αρκετά πριν ακόμα ξεκινήσεις την κύρια προπόνηση.

Πόσα είδη προθέρμανσης υπάρχουν;

Η προθέρμανση χωρίζεται σε γενική και ειδική.

Η γενική προθέρμανση μπορεί να αποτελείται από ασκήσεις που κινητοποιούν μεγάλες μυϊκές ομάδες (πόδια, στήθος, πλάτη), όπως το αργό ή γρήγορο περπάτημα, το τρέξιμο χαλαρής έντασης, το ποδήλατο, το σχοινάκι και γενικά ασκήσεις χαμηλής έντασης.

Η ειδική προθέρμανση περιλαμβάνει ασκήσεις για εκείνες τις μυϊκές ομάδες που θα επιβαρυνθούν κατά τη διάρκεια της προπόνησης. Για παράδειγμα, εάν σκοπεύεις να κάνεις μια προπόνηση ποδιών, θα εκτελέσεις τις αντίστοιχες προθερμαντικές ασκήσεις, με ελάχιστο ή καθόλου βάρος σε σχέση με την κανονική σου προπόνηση.

Τι θα κερδίσω τελικά από μία προθέρμανση;

Αν εντάξεις την προθέρμανση στο πρόγραμμά σου, θα καταφέρεις να ενεργοποιήσεις το αναπνευστικό και το κυκλοφορικό σύστημα του οργανισμού σου, θα προετοιμάσεις την καρδιά σου μέσω της σταδιακής αύξησης των παλμών, θα αυξήσεις τη θερμοκρασία του σώματός σου και θα βελτιώσεις την ελαστικότητα των μυών σου, γεγονός που θα σε προφυλάξει από ανεπιθύμητους τραυματισμούς.

Το άρθρο πηγάζει απο www.mpbalatsinos.gr