Ερώτηση: Αγαπητέ Ανδρέα, ονομάζομαι Γιώργος. Γυμνάζομαι με βάρη περίπου ενάμιση χρόνο. Κάνω προπόνηση κλασσική χωρισμένη σε τρείς ημέρες και με επαναλήψεις 8-12. Τώρα τελευταία κάποιος μου ανέφερε οτι κάνει προπόνηση με πέντε σέτ των πέντε επαναλήψεων(το λεγόμενο 5χ5) χωρισμένο σε δύο ημέρες προπόνησης, η μία επάνω σώμα, η αλλη το κάτω σώμα.  Θα ήθελα να ξέρω αν έχεις ακούσει για αυτή την προπόνηση, για το πότε και για ποιό σκοπό την κάνουν και σε τί κάνει καλό. Σε ευχαριστώ.

Απάντηση: 

Η προπόνηση 5×5 δημιουργήθηκε κατά βάση για την αύξηση της μυϊκής δύναμης. Βέβαια μαζί με την αύξηση της δύναμης συχνά παρατηρείται και μυϊκή υπερτροφία εφόσον η προπόνηση συνδυαστεί με ένα διατροφικό πρόγραμμα όγκου. Για να επικεντρωθείς στην αύξηση της δύναμης κάνε διάλειμμα 3 λεπτά ανάμεσα στα set, για την αύξηση του όγκου των μυών το διάλειμμα σου θα πρέπει να περιοριστεί στα 90 δευτερόλεπτα.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η προπόνηση 5×5 απευθύνεται σε άτομα προχωρημένου επιπέδου. Θα πρέπει να έχεις ένα πολύ καλό υπόβαθρο για να ακολουθήσεις τέτοιου είδους προπόνηση. Μην ξεχνάς πριν την έναρξη της προπόνησης θα πρέπει να προηγείται πάντα πολύ καλό ζέσταμα.

Η προπόνηση 5χ5 ονομάστηκε έτσι γιατί εκτελείς 5 Σετ των 5 επαναλήψεων για κάθε άσκηση. Για να σχεδιάσεις ένα πρόγραμμα 5χ5 μπορείς είτε να χωρίσεις το σώμα σου σε δύο μέρη(Άνω και Κάτω) είτε να ακολουθήσεις ένα κλασσικό πρόγραμμα χωρισμένο σε 3 φορές την εβδομάδα.

Σε επόμενο άρθρο μας θα παρουσιάσουμε ένα πρόγραμμα 5×5.

Με εκτίμηση,

Ανδρέας Στούπας