Πολλά γράφονται και πολλά δείχνονται όλο και περισσότερο στο ίντερνετ και μέσω φαντεζύ βίντεο όσων αφορά την προπόνηση με βάρη και σχετικά με συστήματα αυτής. Ένα ζήτημα που τίθεται συνήθως είναι αυτό για την συχνότητα της προπόνησης όποια κι άν είναι αυτή αλλά κυρίως της προπόνησης με βάρη. Τα νέα παιδιά εύκολα ενθουσιάζονται και ‘πορώνονται’ με την προοπτική ενός όμορφου σώματος γεμάτου μύες και σφριγυλό που θα τους κάνει πιό σέξυ και θα τους αυξήσει την αυτοπεποίθηση. Αυτός ο ενθουσιασμός έχει συχνά ώς αποτέλεσμα να πέφτουν με τα μούτρα στην ποσότητα νομίζοντας πως όσο περισσότερο τόσο καλύτερα και τόσο γρηγορότερα.

Ας βάλουμε μερικά πράγματα στη θέση τους. Πολλοί ενδιαφέρονται και ρωτούν με τί σύστημα προπόνησης να πορευτούν αλλά δέν ρωτούν πως να χωρίσουν την προπόνηση και πόσο συχνά να προπονούνται. Πολλοί απο εσάς ίσως προπονείστε με χωρισμένο το σώμα στα δύο, τρία ή και τέσσερα μέρη και επαναλαμβάνετε με την παύση μίας ημέρας. Επίσης άλλοι κάνετε αυτο και επιπλέον κάποια μέρα που θα ήταν ξεκούρασης πάτε και για τρέξιμο ή για άσκηση πολεμικών τεχνών. ΕΓΚΛΗΜΑΤΙΚΟ!

Νοιώθω την ανάγκη να σας πώ πως κατ’αρχήν θα πρέπει να ορίσετε τον σκοπό για τον οποίο γυμνάζεστε. Επίσης πού έχετε βάλει στόχο σε αυτόν τον σκοπό. Δηλαδή άν ο σκοπός είναι να φτιάξετε ένα ωραίο μυώδες σώμα (bodybuilding) θα πρέπει να προπονηθείτε για τον σκοπό αυτό. Όμως θα πρέπει να το κάνετε με το σωστό τρόπο για να μπορέσετε κάποτε να βελτιώνεστε. Για τον λόγο αυτό θα πρέπει να προσέξετε μία πολύ σημαντική παράμετρο στην όλη διαδικασία. Δέν θα μιλήσουμε για το σύστημα προπόνησης εδω σε αυτό το άρθρο. Θα επικεντρωθούμε στη συχνότητα προπόνησης.

Μιλώντας πάντα για φυσικούς αθλητές σωματικής διάπλασης δλδ για άτομα που δέν παίρνουν στεροιδή φάρμακα, τότε θα πρέπει να ξεχάσουμε τις πολύ συχνές προπονήσεις. ΔΕΝ μπορούμε να αναπτυχθούμε κάνοντας τέσσερις φορές προπόνηση την εβδομάδα και την πέμπτη ημέρα να πηγαίνουμε και για τρέξιμο. Το μόνο που κάνουμε είναι να καταπονούμε τον οργανισμό μας. Όλα τα βίντεο που δείχνουν μυώδεις τύπους που χτυπιούνται και που διαφημίζουν σπλιτς τεσσάρων ημερών και επιπλέον δείχνουν γραμμωμένοι μέχρι το κόκκαλο αφορούν άτομα τα οποία είναι φούλ στο φάρμακο.

Το φυσικό σώμα για να αναπτυχθεί θα πρέπει να ξεκουράζεται. Οι μύες τραυματίζονται στην προπόνηση και χτίζονται στο κρεββάτι. Στην αποκατάσταση τους. Για το λόγο αυτό και προτείνω τις περισσότερες φορές προπονήσεις ολόσωμες με ένα ή δύο κενά μεταξύ τους ημέρες ξεκούρασης.

Να δώσουμε ένα παράδειγμα. Σε ένα σπλίτ τριών ημερών ας πούμε. Την πρώτη ημέρα γυμνάζουμε στήθος και τρικέφαλους. Την δεύτερη ημέρα γυμνάζουμε Πλάτη και δικέφαλος. ΟΚ, κάποιος θα πεί εντάξει την πρώτη είναι άλλη μυϊκή ομάδα και τη δεύτερη είναι άλλη μυϊκή ομάδα. Δεν κουράζουμε τον ίδιο μύ. ΟΜΩΣ, επειδή οι προπονήσεις τις περισσότερες φορές είναι σκληρές, το σώμα ώς μονάδα κουράζεται. Κουράζεται εξίσου, κουράζεται νευρομυϊκά. Δέν αφήνουμε το σώμα να ξεκουραστεί και να αναπληρώσει με ησυχία. Στην περίπτωση των αναβολικών στεροιδών φαρμάκων, τότε το πράγμα αλλάζει. Τα φάρμακα κάνουν την μυϊκή αποκατάσταση πολύ πιό γρήγορα σε βαθμό που φυσικά είναι αδύνατο να επιτευχθεί τόσο γρήγορη αναπλήρωση. Οι προπονήσεις σπλίτ είναι πολύ αποδοτικές για άτομα που κάνουν την αποκατάσταση με φάρμακα. Για φυσικούς αθλητές το καλύτερο είναι οι ολόσωμες ρουτίνες που προπονούν όλο το σώμα μία ημέρα και αφήνουν όλο το σώμα την επόμενη ή τις επόμενες να ξεκουραστεί. Μήν έχετε την ψευδαίσθηση πως άν δέν πάτε γυμναστήριο μία ή δύο ημέρες θα μείνετε αγύμναστοι. Το αντίθετο. Το σώμα θα ξεκουραστεί και θα χτίσει μύες όσο ξεκουράζεστε.

Για να μήν μακρυγορώ άλλο. Είμαστε υπέρ της φυσικής άσκησης. Της προσπάθειας που θα αποδώσει καρπούς και θα μείνουν. Κάνουμε πράγματα που θα γίνουν συνήθεια και θα βελτιώσουν την υγεία και τη ζωή μας. Δέν παίρνουμε φάρμακα τα οποία στοιχίζουν στην υγεία μας και θα μας κάνουν γρήγορα αποτελέσματα αλλά δέν θα τα έχουμε πετύχει με κόπο και στρατηγική. Για το λόγο αυτό πρέπει να κάνουμε έξυπνες κινήσεις με φυσικό τρόπο που θα μας αποφέρουν αποτελέσματα και θα μας φτιάξουν ένα ωραίο σώμα. ΔΕΝ προπονούμαστε σαν τρελοί κάθε μέρα νομίζοντας πως θα κάνουμε πιό γρήγορα μύες. ΔΕΝ θα πετύχουμε τίποτα έτσι. Μπορεί να πετύχουμε υπερ-κόπωση και να πάμε πίσω αντί για εμπρός. ΑΚΟΥΜΕ το σώμα μας. Δέν προπονούμαστε επειδή είναι η ημέρα προπόνησης στο πρόγραμμα μας αλλά αισθανόμαστε κάπως κουρασμένοι. ΑΚΟΥΜΕ το σώμα μας. ΞΕΚΟΥΡΑΖΟΜΑΣΤΕ και ΚΟΙΜΟΜΑΣΤΕ όσο πρέπει και τρώμε πολύ καλά και ισορροπημένα. Κανένα συμπλήρωμα ή τροφή δέν αναπληρώνει την ξεκούραση και τον ύπνο για την μυϊκή αποκατάσταση. Προτείνω άσκηση με πρόγραμμα ολόσωμο κάθε δεύτερη μέρα ή κάθε τρίτη ημέρα. Για φυσικά ασκούμενους. Μπορείτε να κάνετε και σπλίτ τριών ημερών αλλά με μειωμένη ένταση και με κενά μεταξύ των προπονήσεων.

Προπονούμαστε, δέν καταπονούμαστε !