Η Βασική ορμόνη του άνδρα είναι η τεστοστερόνη. Είναι αυτή που τον βοηθά να έχει σεξουαλική όρεξη, καλή διάθεση, πολλές φορές επιθετικότητα και αρρενοπώτητα. Είναι αυτή που τον βοηθά να αναπτυχθεί μυϊκά μετά απο άσκηση με βάρη αλλά και αυξάνεται η ίδια μετά απο την άσκηση. Είναι μία ορμόνη που όποιος είναι άνδρας ξέρει πως είναι να την έχει σε υψηλά επίπεδα. Η τεστοστερόνη είναι στα φούλ της περίπου στα 20 χρόνια της ηλικίας του ανδρός ενώ μειώνεται περίπου 1.6% κάθε χρόνο μετά τα τριάντα (κλάψ). Όπως έχουμε γράψει και σε προηγούμενο άρθρο υπάρχουν φυσικοί τρόποι να μπορέσουμε να πουσάρουμε λίγο την τεστοστερόνη μας. Συνεχώς ψαχνόμαστε φυσικά και σε αυτό το άρθρο θα δούμε κάποια ακόμα τρόφιμα που μας βοηθούν να το κάνουμε.

1. Ο κρόκος του αυγού: περιέχει μία βιταμίνη που είναι βιο-όμοια με την τεστοστερόνη. Τη βιταμίνη D3. Μελέτες έδειξαν πως μετά απο ένα χρόνο μπορεί να αυξήσει την τεστοστερόνη μέχρι και 400%. Αυξάνει όμως και την χοληστερόλη και πρέπει να προσέχει όποιος έχει θέμα με αυτήν. Να συμβουλευτεί τον γιατρό του.

egg-benefits-yolk

2. Σταυρανθή λαχανικά: Μπρόκολα, Κουνουπίδι, Λαχανάκια Βρυξελλών περιέχουν αντί-οιστρογόνα καθώς εκλύουν ένα σύμπλοκο που ονομάζεται indole-3 carbinole. Αυτό μετατρέπεται σε DIM (di-indollyl methane) το οποίο μετατρέπει τα οιστρογόνα σε ασφαλέστερη μορφή αφήνοντας έτσι την ελευθερη τεστοστερόνη στο αίμα να κάνει τη δουλειά της. Δηλαδή να αυξήσει τη σεξουαλική ορμή, να χτίσει μύες, να μειώσει το λίπος και να αυξήσει τις επιδόσεις σας στο γυμναστήριο.

Brussels Sprouts_0

3. Στρείδια: γεμάτο απο το μέταλλο Ψευδάργυρο ο οποίος αυξάνει την τεστοστερόνη. Η έλειψη ψευδαργύρου μπορεί να οδηγήσει σε χαμηλή άμυνα του οργανισμού. Δέν πρέπει να καταναλώνονται περισσότερη ποσότητα απο 45-50mg ψευδαργύρου ανά ημέρα. Υπάρχει κίνδυνος δηλητηρίασης απο το μέταλλο.

oysters

4. Σκόρδο: μπορεί να οδηγήσει σε αύξηση τεστοστερόνης συνδυάζοντάς το με υψηλή κατανάλωση πρωτεινούχας τροφής. Περιέχει ένα σύμπλοκο ονόματι diallyl-disulfide που προωθεί μία ορμόνη η οποία προκαλεί αύξηση παραγωγής τεστοστερόνης.

garlic-healthy-eats

5. Σπανάκι: Γεμάτο με μαγνήσιο το οποίο παίζει μεγάλο ρόλο στην ανάπτυξη των μυών και στην ανάρρωσή τους. Έχει βρεθεί πως το μαγνήσιο έχει ρόλο στην προώθηση της παραγωγής τεστοστερόνης. Επίσης το σπανάκι περιέχει και σίδηρο το οποίο θωρακίζει την άμυνα του οργανισμού.

Spinach

6. Μανιτάρια: Εμποδίζουν την παραγωγή ενός ενζύμου που λέγεται αρωματάση. Η αρωματάση μετατρέπει τα ανδρογόνα σε οιστρογόνα. ΔΕΝ το θέλουμε αυτό διότι έτσι χάνουμε τεστοστερόνη!

Mushrooms_1

Σε κάθε περίπτωση μία ισορροπημένη διατροφή είναι αυτή που αφήνει περιθώρια να καλυπτόμαστε σε όλα τα συστατικά που χρειαζόμαστε. Για το λόγο ακολουθήστε την.

Να είστε καλά και να γυμνάζεστε!

ΠΡΟΣΟΧΗ! : Όλα τα παραπάνω έχουν χαρακτήρα καθαρά γενικά ενημερωτικό, δεν αποτελούν -σε καμία περίπτωση- ιατρική διάγνωση και δεν υποκαθιστούν τις ιατρικές οδηγίες ή γνωματεύσεις ή ειδικές συμβουλές. Επιβάλλεται πριν την χρήση οποιουδήποτε συμπληρώματος να συμβουλευτείτε τον προσωπικό σας Ιατρό, διατροφολόγο ή άλλον ειδικό. Διαβάστε για περισσότερα εδώ