Πάρτε άφοβα απο τα παρακάτω «αναβολικά». Είναι τροφές που θα πρέπει να περιέχονται στο διατροφολόγιο κάθε σοβαρού αθλούμενου σωματοδομικής. Αν όχι όλες, οι περισσότερες. Είναι πέρα για περα φυσικές και πολλές απο αυτές, πολλαπλά οφέλιμες. Θα τις δούμε με ιεραρχία απο την πιο περιεκτική στην λιγότερο.

Σε αυτό το άρθρο θα δούμε δέκα τροφές που προκαλούν αναβολισμό λόγω του ψευδαργύρου που περιέχουν. Ο ψευδάργυρος είναι ένα πολύ σημαντικό μέταλλο. Είναι ίσως το βασικό μέταλλο της ζωής του ανθρώπου. Είναι το μέταλλο με την υψηλότερη συγκέντρωση στο ανθρώπινο σώμα αμέσως μετά τον σίδηρο. Βρίσκεται στους όρχεις του άνδρα σε μεγάλες ποσότητες. Δίνει τη ζωή, αφού προκαλεί την παραγωγή σπέρματος στον άνδρα και την αύξηση της ελέυθερης τεστοστερόνης που ευθύνεται για την αναπαραγωγική όρεξη. Μέσα στις ιδιότητες του είναι και αυτή της βελτίωσης του ύπνου, που είναι όπως πρέπει να θυμόμαστε το κυριότερο αναβολικό. Όμως όσο φυσικές κι άν είναι αυτές οι τροφές θα πρέπει να καταναλώνονται μέσα στα όρια της συνηστώμενης ημερήσιας ποσότητα ΣΗΠ ώστε να αποφεύγονται παρενέργειες του ψευδαργύρου.

#1: Στρείδια
Ανάλογα το είδος περιέχουν 16-182mg ψευδαργύρου σε 100g μερίδας. Αυτό ισοδυναμεί περίπου στο 110%-1200% της ημερήσιας συνιστώμενης δόσης RDA για ψευδάργυρο. ΠΡΟΣΟΧΗ στον ψευδάργυρο! Είναι πολύ τοξικός για τον οργανισμό σε μεγαλύτερη ποσότητα απο τη συνιστώμενη ημερήσια. Προκαλεί σοβαρή τοξική δηλητηρίαση.
Δείτε αναλυτικά τα διατροφικά στοιχεία

 

#2: Φρυγανισμένο Φύτρο Σιταριού
Προσφέρει περίπου 17mg (112% RDA) ψευδαργύρου ανα 100g μερίδας. Αφρυγάνιστο, προσφέρει 12mg (82% RDA) ανα 100g μερίδα.

Δείτε αναλυτικά τα διατροφικά στοιχεία

 

#3: Μοσχαρίσιο Συκώτι
Το συκώτι όλων σχεδόν των ζώων είναι γεμάτο με βιταμίνες και μέταλλα. Το μοσχαρίσιο είναι πλούσιο με 12mg για κάθε 100g  και υπολογίζεται στο 81% της συνιστώμενης ημερήσιας ποσότητας RDA, που είναι 8.98mg ψευδαργύρου (60% RDA) .
Δείτε αναλυτικά τα διατροφικά του στοιχεία

 

#4: Σπόροι σουσαμιού (Ταχίνι)
Τα προϊόντα σουσαμιού περιέχουν 10mg ψευδαργύρου σε κάθε 100g μερίδας (70% RDA).  Ολόκληροι σπόροι σουσαμιού περιέχουν ψευδάργυρο περίπου 7.8mg/100g (52% RDA).

Δείτε αναλυτικά τα διατροφικά του στοιχεία

 

#5: Ψητό Μοσχάρι(άπαχο)
Το άπαχο μοσχάρι το ψητό, περιέχει περίπου στα 10mg (70% RDA) ψευδαργύρου στα 100g της μερίδας.
Δείτε αναλυτικά τα διατροφικά του στοιχεία

 

 

#6: Ωμοί κολοκυθόσποροι(πασατέμπος)
Δημοφιλής τροφή στη μέση Ανατολή και στην ανατολική Ασία, περιέχει 10mg (70% RDA) ψευδαργύρου στα 100g μερίδας.
Δείτε αναλυτικά τα διατροφικά του στοιχεία

 

 

#7: Αποξηραμμένοι καρπουζόσποροι
Παρέχουν περίπου στα 10mg (70% RDA) ψευδαργύρου κάθε 100g μερίδας.
Δείτε αναλυτικά τα διατροφικά του στοιχεία

 

 

#8: Μαύρη σοκολάτα και κακάο
Η μαύρη σοκολάτα παρέχει περίπου στα 9.6mg (64% RDA) ψευδαργύρου κάθε 100g μερίδας. Η σκόνη κακάο παρέχει περίπου στα 6.8mg (45% RDA) κάθε 100g.

Δείτε αναλυτικά τα διατροφικά του στοιχεία

 

#9: Αρνί
Το αρνί παρέχει περίπου στα 4.2-8.7mg ψευδαργύρου 100g μερίδας (28%-58% RDA) αναλόγως το κομμάτι.
Δείτε αναλυτικά τα διατροφικά του στοιχεία

 

 

#10: Φυστίκια
Τα φυστίκια είναι πλούσια πηγή ψευδαργύρου, τα 100 grams απο ψημμένα σε λάδι φυστίκια παρέχουν περίπου 6.6mg (44% RDA) ψευδαργύρου.
Δείτε αναλυτικά τα διατροφικά του στοιχεία