Η διαφορά ανάμεσα στη δύναμη και στην ταχύτητα οφείλεται στους μυς ή, καλύτερα, στον τύπο των ινών που τις αποτελούν. Οι μύες του κινητικού συστήματος ονομάζονται γραμμωτοί και αποτελούνται από ίνες διαφορετικών χρωμάτων, λευκών(ταχείας συσπάσεως) και κόκκινων(βραδείας συσπάσεως).Οι κόκκινες ίνες είναι βραδείας συστολής, είναι πιο πλούσιες σε μυοσφαιρίνη, μια πρωτεΐνη ανάλογη της αιμοσφαιρίνης που δεσμεύει οξυγόνο στους μυς(για το λόγο αυτό λέγονται και κόκκινες). Έτσι οι κόκκινες ίνες είναι περισσότερο οξυγονωμένες, και συνεπώς πιο ανθεκτικές στην κούραση. Οι μύες των κάτω άκρων είναι ιδιαίτερα πλούσιοι σε κόκκινες μυϊκές ίνες.Αντίθετα, οι μύες των δαχτύλων είναι πλούσιοι σε λευκές μυϊκές ίνες, που συστέλλονται άμεσα και χαρακτηρίζουν τις επιδέξιες κινήσεις ενός τενίστα . 

Κάθε προπονούμενος πρέπει να έχει υπόψη του ότι οι έντονες κινήσεις μικρής διάρκειας διευκολύνουν την ανάπτυξη των λευκών ινών, ενώ οι αργές κινήσεις μεγάλης διάρκειας αναπτύσσουν τις κόκκινες ίνες. “Περισσότερες ίνες σημαίνει περισσότερη δύναμη” Θεωρητικά, είναι αλήθεια. Η μυϊκή δύναμη είναι ανάλογη της μυϊκής μάζας. Οι λευκές ίνες δεν υπερτροφούν όσο οι κόκκινες.

Όμως με ποιον τρόπο μπορούμε ν´ αυξήσουμε τη μυϊκή μάζα, και συνεπώς τη δύναμη; Υπάρχουν πολλοί, όμως ο πιο σίγουρος είναι η προπόνηση. Υπάρχει και η συνταγή της ιδανικής προπόνησης που μπορεί να προσαρμοστεί στον καθένα μας. Στην προπόνηση πρέπει πρώτα να ανακαλύψουμε ποιο είναι το μέγιστο προσωπικό φορτίο, που αντιστοιχεί περίπου στο 50-70% του μέγιστου βάρους που μπορούμε να σηκώσουμε μονάχα μια φορά. Στο σημείο αυτό, η άσκηση αλλάζει σύμφωνα μ´ αυτό που θέλουμε να επιτύχουμε. Πολλές επαναλήψεις με μικρότερο βάρος χρειάζονται για ν´ αυξήσουν την ταχύτητα, μεγαλύτερα βάρη και παύσεις μεγαλύτερης διάρκειας αυξάνουν τις κόκκινες ίνες, και συνεπώς τη δύναμη. Όσο αναγκαία είναι η προπόνηση, άλλο τόσο απαραίτητη είναι και η ανάπαυση γιατί η πρωτεϊνοσύνθεση, η αναβολική διαδικασία που οδηγεί στην υπερτροφία των μυϊκών ινών, γίνεται στη διάρκεια της ανάπαυσης και όχι στη διάρκεια της άσκησης. Η άσκηση από τη μια διδάσκει στο νευρομυϊκό σύστημα να κινείται συγχρονισμένα, ενώ από την άλλη ενεργεί ως ερέθισμα για την ανάπτυξη των μυϊκών ινών.

Καλές Προπονήσεις !