Επειδή όλο και περισσότερο μας περιτριγυρίζουν συμπληρώματα και συσκευασμένες τροφές με την επωνυμία “πρωτείνης” , μπάρα πρωτείνης, τρουφάκια πρωτείνης, πίτσα πρωτείνης κλπ κλπ, ήθελα να σας προτείνω ένα ακαταμάχητο “γλυκό snack” το οποίο πραγματικά ξέρεις τί βάζεις μέσα, το βάζεις εσύ και ώς επι το πλείστον αποτελείται απο φυσικές και αγνές τροφές. Πρέπει να τονίσω πως δέν είμαι εντελώς αντίθετος με το να πάρει κάποιος ένα συμπληρωμα διατροφής όταν γυμνάζεται με βάρη. Μία πρωτείνη καλής ποιότητος είναι κάτι που βοηθά, αλλά η παράνοια με το να λέγονται τα πάντα “πρωτείνης”  δέν μου πάει και πολύ διότι ξεφεύγεις σε πλήρως επεξεργασμένες τροφές εξολοκλήρου.

Το “γλυκό snack” μας αυτό παρόλο που έχει περισσότερο ακατέργαστες τροφές είναι πεντανόστιμο και σίγουρα θα σας ανοίξει νέους ορίζοντες ελπίζω στη δική σας φαντασία να φτιάξετε διαφορετικούς συνδυασμούς για να ταιριάζει καλύτερα στα δικά σας γούστα. Είναι ιδανικό για την περίοδο που θέλει κάποιος να πάρει κιλά. Δίνει δύναμη και υδατανθρακώνει αρκετά με γεύση. Βασίζεται στο overnight oats. Δηλαδή κατα βάση είναι βρώμη την οποία την έχουμε μουλιάσει με ένα υγρό απο το βράδυ και την άλλη ημέρα είναι έτοιμο. Πάμε να δούμε πως γίνεται.

Υλικά που θα χρειαστούμε για τον συγκεκριμένο συνδυασμό overnight oats.

  • Βρώμη νιφάδες ολόκληρες
  • Chia Seeds
  • Flax Seeds (λιναρόσπορος)
  • Σπιτικό φυστικοβούτυρο (Φυστίκια αλατισμένα peanuts + λίγο ελαιόλαδο χτυπημένα στο multi blender)
  • Γιαούρτι 0%
  • Γάλα καρύδας ή γάλα αμυγδάλου
  • Ινδική καρύδα τριμμένη
  • Μήλο
  • Κανέλα

Πάμε να δούμε πως θα το παρασκευάσουμε και τί ποσότητες θα βάλουμε:

Μέσα σε ένα βάζο που να κλείνει βάζουμε με την σειρά:

  1. 50 γρ βρώμη νυφάδες ολόκληρες
  2. 1 κουτ σούπας chia seeds
  3.  2 κουτ σούπας flax seeds
  4. 1 κουτ σούπας σπιτικό φυστικοβούτυρο
  5. Μία κουτ σούπας Ινδοκάρυδο τριμένο
  6. Ετοιμάζουμε ένα ποτήρι (250 ml) γάλα καρύδας ή γάλα αμυγδάλου. Ρίχνουμε το μισό περίπου ποτήρι στην βρώμη και στους σπόρους που είναι στο βάζο ώστε να σκεπαστούν και να γεμίσουν απο το γάλα. Επιπρόσθετα για να αυξήσετε την περιεκτικότητα του γλυκού σε πρωτείνη μπορείτε να προσθέσετε στο γάλα και ένα σκούπ πρωτείνης whey της γέυσης που προτιμάτε.
  7.  1/2 Γιαούρτι 0%
  8. 1/2 Μήλο Ψιλοκομμένο 
  9. κανέλα όσο θέλετε
  10. Ρίχνουμε το υπόλοιπο υγρό δλδ το γάλα που έχει περισσέψει στο ποτήρι.

Σκεπάζουμε το βάζο και το τοποθετούμε στο ψυγείο απο το βράδυ. Το πρωί θα έχετε ένα παγωμένο γλυκό παρόμοιο με πουτίγκα με νόστιμη γεύση και χωρίς ζάχαρη. Ανοίγουμε το βάζο αφού ανακινήσουμε καλά και μετα ανακατεύουμε με ένα κουτάλι. Με τις παραπάνω ποσότητες των υλικών για όλο το βάζο, απολαμβάνουμε περίπου τα παρακάτω:

  • 765 kcal
  • 50 gr Πρωτείνη (Βρώμη, Φυστικοβούτυρο, Whey)
  • 85 gr Υδατάνθρακα (βρώμη, Μήλο)
  • 25 gr Λιπαρών (λιναρόσπορος, chia seeds, φυστικοβούτυρο)

Μπορείτε να το βάζετε όποτε θέλετε ένα γευστικό σνάκ με θερμίδες ή όποτε θελετε να φάτε γλυκο. Εγώ το έχω διατηρήσει στο ψυγείο έως και 2 ημέρες και ήταν πάντα νοστιμότατο. Σε άλλους συνδυασμούς που δέν έχουν τελειωμό μπορείτε να συμπεριλάβετε , cranberries, σταφύδες, μπανάνα, σταγόνες μαύρης σοκολάτας, ξηρούς καρπούς που σας αρέσουν κλπ. Πάντα με την υγιεινή βρώμη, που ως βάση μπαίνει πρωτη κάτω κάτω στο βάζο και μουλιάζει με ένα υγρό της αρεσκείας σας. Σας ευχαριστώ θερμά! Να είστε καλά και να μήν σταματάτε να γυμνάζεστε!

Η φωτογραφίες του άρθρου είναι ενδεικτικες!