Κατα καιρούς ακούω διάφορες γνώμες απο διάφορους που κάνουν κάποιου είδους προπόνηση σε κάποιο γυμναστήριο της «μόδας» ενίοτε να λένε «ξέρεις αφού αθλούμαι τόσο σκληρά μπορώ να τρώω ότι σαβούρα θέλω και δέν με πιάνει» εννοωντας ότι επειδή ο μεταβολισμός του είναι σε πλήρη κίνηση και επιταχυνση δέν θα παχύνει. Αυτό είναι ένα γεγονός που έχει μία μικρή σχέση με την πραγματικότητα αλλά και έχει μεγάλη σχέση με αρλούμπα. Το λένε κυρίως άτομα που κάνουν crossfit επειδή τους έχουν μάθει αλλά και μόνοι τους καταλαβαίνουν ότι η άσκηση τέτοιου είδους είναι μεταβολικού τύπου κάυσεως (κάιει τον πάτο της στη λαική) και δέν αφήνει παριθώρια να πάρεις θερμίδες. Δέν το λένε άτομα που αυτοαποκαλούνται bodybuilders διότι η κουλτούρα ενός αθλητή σωματοδόμησης είναι ενάντια στο junkfood. Και προς Θεού μή κοιτάτε επαγγελματίες crossfiters με six pack να τρώνε donuts και νομίζετε πως θα γίνετε σαν κι αυτούς!!!!! Πρέπει να φάτε και «άλλα» πράγματα για να γίνετε έτσι. Για να αρχίσουν να εμφανίζονται λίγο λίγο κοιλιακοί θέλει πολύ αυτοσυγκράτηση και σωστή στρατηγική διατροφή επι μήνες. Και σας μιλάω εκ πείρας σε αυτό.

Εάν πλακωθείς στα ντόνατς, ΝΑΙ σου δίνουν ενέργεια λόγω του ότι είναι φούλ ζάχαρη και αλέυρι πράγματα που είναι και τα δύο υπευθυνα για την αποσταθεροποίηση της ινσουλίνης. Θα σου δώσουν ενέργεια και θα πάς να ξεσπάσεις στο γυμναστήριο crossfit. Η ενέργεια είναι θερμίδες τις οποίες θα κάψεις. Αλλά οι συγκεκριμένες είναι κενές θερμίδες. Υπάρχουν και τα θρεπτικά συστατικά τα οποία περιέχονται σε αξιόλογες τροφές που έχουν κι εκείνες θερμίδες. Θα μπορούσες να πάρεις αυτήν την ενέργεια απο άλλες τροφές οφέλιμες για την υγεία και για το σώμα. Μπορείς να φάς ταχίνι, φυστικοβούτυρο, μέλι και διάφορα άλλα φυσικά προιόντα μαζί με κάποιο φρούτο και να πάρεις καλές θερμίδες μαζί με καλά λιπαρά οξέα ώστε να εξοπλίσεις το σώμα σου και με καλά συστατικά. Προτιμώ να τρώω πρίν απο την προπόνηση καμιά ώρα και περισσότερο μία μπανάνα με λίγο φουντουκοβούτυρο απο επάνω της. Τρομερή γέυση καθώς και καλή ενέργεια. Ειδικά σε μία προπόνηση (crossfit) που κατα τη γνώμη μου είναι «αγενής» με το σώμα μας θα πρέπει να τρώμε τροφές που να προστατεύσουν το σώμα μας. Και όχι απλά να του δίνουμε θερμίδες ώς ξερό καύσιμο. Φανταστείτε μία μηχανή που ενώ ξεχνάμε να την συντηρούμε καλά και να τη λιπαίνουμε, της δίνουμε νίτρο ώστε να τα δώσει όλα. Κάποια στιγμή σύντομα θα κλατάρει.

Δέν είναι δικαιολογία το ότι γυμνάζεται κάποιος για να τρώει ασύστολα και ανθυγιεινά. Μπορείτε να διατηρήσετε μία ημέρα της εβδομάδος ώς cheat day και να φάτε ότι θέλετε και αυτό είναι το πιό αποτελεσματικό. Το σώμα χρειάζεται τα καλά και καθαρά μακρο διατροφικά συστατικά για να γίνει υγιές και όμορφο. Εάν έχεις στόχο να κάνεις ένα σώμα υγιές, δυνατό και όμορφο με εμφανή τα σημάδια της μυικότητας τότε θα πρέπει να στοχέυσεις 30% στην έξυπνη προπόνηση και 70% στην έξυπνη διατροφή και αυτό δέν είναι φήμη αλλά είναι πραγματικότητα. Και δόξα τω Θεό είμαστε σε χώρα που η διατροφή της βοηθάει.

Αγαπήστε το σώμα σας για να σας αγαπήσει και αυτό. Δέν πρόκειται ποτέ να κάνετε ένα όμορφο σώμα τρώγοντας άτσαλα και βρώμικα.

Να είστε καλά.

muscles.gr