L-arginine-skeletalL-Arginine ένα απο τα 22 πρωτεϊνικά αμινοξέα. Στους ενήλικες η L-αργινίνη είναι ένα μη απαραίτητο αμινοξύ, πράγμα που σημαίνει ότι το σώμα μπορεί να το συνθέσει και συνεπώς να δημιουργήσει το δικό του απόθεμα. Πρόσφατα η επιστημονική κοινότητα αποκάλυψε και τον πολύ σημαντικό ρόλο της αργινίνης στη διατήρηση της καλής καρδιαγγειακής λειτουργίας. Το συγκεκριμένο αμινοξύ είναι ο βασικός προάγγελος του νιτρικού οξέος, ενός βιοχημικού μορίου, που είναι υπεύθυνο για την ηρεμία των αιμοφόρων αγγείων και την καλή λειτουργία του νευρικού συστήματος. Η αργινίνη είναι όμως απαραίτητη και για την κυτταρική διαίρεση, την επούλωση των πληγών, την απομάκρυνση της αμμωνίας από το σώμα, την ανοσολογική λειτουργία και την απελευθέρωση των ορμονών.

Τα οφέλη της L-αργινίνης :
-Αποτελεί πρόδρομο για τη σύνθεση του μονοξειδίου του αζώτου (ΝΟ).
-Διεγείρει την απελευθέρωση της αυξητικής ορμόνης.
-Βελτιώνει τη λειτουργία του ανοσοποιητικού.
-Μειώνει το χρόνο επούλωσης των τραυματισμών (ιδίως των οστών).
-Επισπεύδει το χρόνο επιδιόρθωσης των κατεστραμμένων ιστών.
-Μειώνει τον κίνδυνο της καρδιακής νόσου και εγκεφαλικών(εμποδίζει την δημιουργία θρόμβων).
-Αυξάνει τη μυϊκή μάζα.
-Μειώνει τον λιπώδη ιστό του σώματος.
-Συμβάλλει στη βελτίωση της ευαισθησίας στην ινσουλίνη.
-Βοηθά στη μείωση της αρτηριακής πίεσης.
-Συμβάλλει στην αντιμετώπιση της ανδρικής υπογονιμότητας βελτιώνοντας την παραγωγή και την κινητικότητα του σπέρματος.
-Αυξάνει την κυκλοφορία του αίματος σε όλο το σώμα, συμπεριλαμβανομένων των γεννητικών οργάνων.

Διατροφικές πηγές της L-Arginine
Γαλακτοκομικά προϊόντα (π.χ. τυρί, ricotta, γάλα, γιαούρτι), βοδινό κρέας, χοιρινό κρέας (π.χ. μπέικον, ζαμπόν), πουλερικά (π.χ. κοτόπουλο και γαλοπούλα), άγρια θηράματα (π.χ. φασιανός, ορτύκια), θαλασσινά (π.χ. αστακός, σολομός, γαρίδες, σαλιγκάρια, τόνος), φύτρο σιταριού και αλεύρι, φαγόπυρο, πλιγούρι βρώμης, ξηροί καρποί (καρύδα, πεκάν, κάσιους, καρύδια, αμύγδαλα, καρύδια Βραζιλίας, φουντούκια, φιστίκια), σπόροι (κολοκύθας, σουσαμιού, ηλίανθου), ρεβίθια, σόγια.

Η L-arginine είναι συνήθως καλά ανεκτή σε δόσεις των 3 με 6 γραμμαρίων. Δόση 3 με 4 γραμμαρίων καθημερινά χρειάζεται για την επίτευξη της αυξητικής ορμόνης.Η συμπληρωματική χορήγηση δεν θα πρέπει να γίνεται συνεχώς για μεγάλη περίοδο. Προτείνεται να χρησιμοποιείται για δυο με τρεις εβδομάδες με ένα διάλειμμα μιας με δυο εβδομάδων.

Γιατί είναι απαραίτητη

Η δράση της αργινίνης είναι πολλαπλή. Λόγω του σημαντικού ρόλου της στην ουρία, βοηθά στην αποτοξίνωση του οργανισμού απομακρύνοντας την τοξική αμμωνία. Επίσης, παίζει σημαντικό ρόλο στη διέγερση της υπόφυσης που απελευθερώνει την αυξητική ορμόνη, η οποία είναι πολύ σημαντική για την ανάπτυξη των παιδιών. Η παρουσία της βελτιώνει την ανοσοποιητική λειτουργία του θύμου αδένα αλλά και τη γρήγορη επούλωση των πληγών. Η αργινίνη αυξάνει φυσικά τη ροή του αίματος στο πέος και μπορεί να οδηγήσει σε καλύτερη και μεγαλύτερης διάρκειας στύση, ενώ ταυτόχρονα αυξάνει την ποσότητα και κινητικότητα του σπέρματος.

Αντενδείξεις

Απλός Έρπης
Τα συμπληρώματα L-αργινίνης δεν συνιστώνται σε άτομα που έχουν την τάση να υποφέρουν από απλό έρπητα (επιχείλιος έρπης), καθώς αυτό το αμινοξύ μπορεί να επιδεινώσει την κατάσταση. Στις περιπτώσεις αυτές συνιστάται επιπλέον να μειώνεται η κατανάλωση τροφών πλούσιων σε L-αργινίνη, όπως η σοκολάτα, το γάλα, το κρέας, το τυρί, τα καρύδια, το ποπκόρν και ο αρακάς.

πηγή naturanrg.gr, wikipedia

ΠΡΟΣΟΧΗ! : Όλα τα παραπάνω έχουν χαρακτήρα καθαρά γενικά ενημερωτικό, δεν αποτελούν -σε καμία περίπτωση- ιατρική διάγνωση και δεν υποκαθιστούν τις ιατρικές οδηγίες ή γνωματεύσεις ή ειδικές συμβουλές. Επιβάλλεται πριν την χρήση οποιουδήποτε συμπληρώματος να συμβουλευτείτε τον προσωπικό σας Ιατρό, διατροφολόγο ή άλλον ειδικό. Διαβάστε για περισσότερα εδώ